Het boek is zo oud als de straat, het dateert van 1937, en het kostte me moeite om het zelfs maar gedeeltelijk te lezen wegens de voor mij, nuchtere Vlaming, Belg en bij uitbreiding Europeaan, toch wel heel Amerikaanse insteek: Think and grow rich van Napoleon Hill.
Door de vele herhalingen heen bleef er een ding kleven, het belang van visualisatie. Ik haalde er de tip uit die ik in gesprekken met female founders steeds meegeef, namelijk om €1 miljoen omzet (of eender welk streefdoel) neer te pennen op de spiegel in hun badkamer. Elke ochtend en avond staart je groeiplan, je doel, samengevat in enkele woorden, je in de ogen als een reminder die zich gaat vastzetten op je netvlies. Voor mezelf hielp de film The Intern, die ik zag toen ik mijn start-up Wheatless & More in de lucht hield, om me mijn miljoenenbedrijf voor de geest te halen. Ik raakte begeesterd door het beeld van founder en CEO, Anne Hathaway, en haar team. Ik wist meteen: 'Dat wil ik ook. Zo'n plateau met mensen die mijn aanbod in de markt helpen zetten.' Meer over de 3M-roadmap naar €1 miljoen omzet en meer (3M staat voor Mindset, Mensen en Middelen), vind je in mijn boek, De vrouw van 1 miljoen. Het is verkrijgbaar via Lannoo Campus of de boekhandel.
Comentários