
.png)
Vermogensgids voor vrouwelijke ondernemers
Starten met ondernemen vindt bij vrouwen vaak grond in een passie, een droom of een hobby die plotsklaps uit de hand loopt. Geld verdienen is vaak bijzaak. Dat vertaalt zich te vaak in een te lage prijszetting, geen of te weinig vergoeding als zaakvoerder en een chronische onderfinanciering.
Weinig onderneemsters kijken naar hun bedrijf als een financieel actief, als een bron van persoonlijk vermogen.
Met deze gids geeft Véronique inzicht in hoe onderneemsters niet alleen hun eigen maar ook andermans tijd en middelen kunnen inzetten om waarde en welvaart te creëren voor anderen en zichzelf. Ze toont aan hoe onderneemsters zich na de opstart financieel en operationeel kunnen loskoppelen van hun bedrijf om terug aan te sluiten bij dé reden waarom elke ondernemer, los van gender, een bedrijf start … Om (financieel) vrij te zijn.

Groeigids voor vrouwelijke ondernemers
We zijn met minder vrouwen. Als we het over onderneemsters hebben tenminste. We starten minder snel een bedrijf of zelfstandige activiteit. We blijven langer zonder medewerkers. We vragen en krijgen minder financiering. We blijven langer hangen in de dead zone of life style business waar we net voldoende verdienen om onszelf te onderhouden.
Het ontbreekt ons nochtans niet aan passie, doorzettingsvermogen, ambitie en zeker niet aan talent om te scalen. Ondernemen is nu eenmaal niet gendergebonden. Als … als vrouwen extern kapitaal ophalen, presteren ze zelfs beter dan mannelijke ondernemers. Investeerders laten dus heel wat potentieel gewin op tafel liggen door hen links te laten liggen bij hun investeringsbeslissingen.
Met 'De vrouw van 1 miljoen' richt ik me tot onderneemsters die de ambitie hebben om naar een omzet van €1 miljoen en meer te schalen maar zoekende zijn naar de juiste hefbomen om die eerste mijlpaal te bereiken. Dankzij de inzichten en talrijke praktische tips uit het boek kunnen ze zichzelf ontslaan als Jill-of-all-trades en promoveren van smallpreneur naar CEO van een groeibedrijf.

BOEK EEN KEYNOTE
Met mijn boeken ga ik graag in gesprek met founders over hoe je een miljoenenbedrijf en miljoenenvermogen opbouwt.
Een keynote kan verschillende vormen aannemen:
-
Een klassieke lezing die leidt tot een interactieve discussie van vraag & antwoordluik.
-
Een workshop waarbij de deelneemsters/deelnemers op voorhand kunnen worden voorbereid in een bepaalde richting laten beginnen.
-
Een rondetafel waarbij ervaringen van aanwezigen op tafel worden gelegd en Véronique vanuit haar boeken ervaringen en tips aanreikt.
-
Een podcastinterview/gesprek
Het formaat is flexibel en bespreekbaar in functie van de aanwezigen en de doelstelling van de organisator.